Gmina Czersk

 


A N E K S
DO WSO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GOTELPIU
po przeprowadzeniu zgodności WSO z Rozporządzeniem MEN z 19 IV 99 w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów przez st.wiz.KO w dniu 30.V.2000r.

w punkcie IV OGÓLNE ZASADY SYSTEMU OCENIANIA I SPOSÓB ICH REALIZACJI
W części dotyczącej Form powiadamiania uczniów i rodziców o wymaganiach edukacyjnych dodaje się:

  1. Nauczyciele wszystkich przedmiotów na początku każdego roku szkolnego zapoznają uczniów z wymaganiami programowymi i kryteriami oceniania
  2. Na początku każdego roku szkolnego w miesiącu wrześniu organizuje się spotkania z rodzicami, w czasie których wychowawcy klas przedstawiają wymagania edukacyjne dla uczniów z poszczególnych przedmiotów. W sytuacjach wątpliwych istnieje możliwość rozmowy z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
  3. punkt 2 zmienia się na punkt 3 i dodaje się w 8 wyszczególnieniu – oprócz form pisemnych innymi sposobami sprawdzania osiągnięć są:

- odpowiedzi ustne,
- aktywność na lekcji,
- praca w grupach na lekcji na podstawie materiału zaleconego przez nauczyciela,
- wykonywanie drobnych pomocy naukowych,
- udział w konkursach, olimpiadach itp.,
- czytelnictwo lektur i innych artykułów potrzebnych do zdobycia nowych wiadomości,
- samoocena uczniów ( 1 – 2 ankiety ),
- badania ewaluacyjne na koniec okresu /roku szkolnego/ opracowane przez nauczyciela,

Za częścią V dodaje się część V A, w której podaje się zasady pomocy uczniowi ,którego wyniki edukacyjne świadczą o utrudnieniu kontynuowania nauki w klasie programowo wyższej :

Szkoła stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków poprzez wychowawcę klasy, który w porozumieniu z nauczycielami przedmiotów przeprowadza wstępną diagnozę dotyczącą przyczyn trudności,
W porozumieniu z rodzicami ucznia ustala się zasady pomocy poprzez zajęcia dodatkowe w czasie wolnym nauczyciela, konsultacje czy też badanie w PPP
Wychowawca klasy w porozumieniu z nauczycielem i samorządem klasowym organizuje różne formy pomocy koleżeńskiej dla takiego ucznia
Obniża się wymagania edukacyjne dla uczniów mających trudności w uczeniu się lub z zauważonymi deficytami rozwojowymi.

Odczytano i zatwierdzono na Radzie Pedagogicznej w dniu 12 czerwca 2000 r.

ANEKS

DO REGULAMINU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA I PROMOWANIA
UCZNIÓW KLAS IV – VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GOTELPIU
OBOWIAZUJACY OD 1 WRZEŚNIA 2001 ROKU.

  1. Od 01 września 2001 r. w klasach IV – VI do średniej stopni wszystkich przedmiotów wlicza się ocenę uzyskaną z religii ( przedmiot nadobowiązkowy) do klasyfikacji środkoworocznej i rocznej – uchwała Rady Pedagogicznej z dnia 13 czerwca 2001 r.
  2. Od 1 września 2001 r. uczeń otrzymuje promocję /kończy szkołę/ z wyróżnieniem, jeżeli uzyska w wyniku klasyfikacji rocznej średnią stopni wszystkich przedmiotów obowiązkowych i religii ponad 4,75 i co najmniej dobre zachowanie. Uczeń wyróżniony otrzymuje świadectwo z biało-czerwonym paskiem pionowym z nadrukiem „ z wyróżnieniem”.

Gotelp, dnia 13 czerwca 2001 r. Rada Pedagogiczna szkoły

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM
OCENIANIA,KLASYFIKOWANIA I
PROMOWANIA W I ETAPIE EDUKACJI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GOTELPIU

  1. Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz sposobie sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów.
  2. Nauczyciel jest zobowiązany na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej specjalistycznej obniżyć wymagania edukacyjne, o których mowa w paragrafie 3 ustawa 1 (rozporządzenie MEN 19 IV 1999) w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w nauce.
  3. Klasyfikowanie środkoworoczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu oceny klasyfikacyjnej łącznie z oceną z zachowania.
  4. Klasyfikowanie końcoworoczne w klasach I -III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej oraz oceny z zachowania.
  5. W klasach I - III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest ocenąopisową.
  6. W klasach I - III szkoły podstawowej ocena z zachowania jest oceną opisową.
  7. Przed końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego ocenach.
  8. Oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący zajęcia na podstawie karty obserwacji.
  9. W edukacji wczesnoszkolnej nie przewiduje się oceny cyfrowej, ani innej ją przypominającej.
  10. Ocenianie wspomagające ma charakter ciągły, odbywa się na bieżąco w klasie, podczas wielokierunkowej działalności ucznia. Nauczyciel sprawdza wykonane prace, chwali za wysiłek, za chęci, za pracę. Nagradza uśmiechem, gestem, pochwałą oraz wskazuje co uczeń powinien poprawić czy wyeksponować. Podkreśla więc osiągnięcia ucznia, ale nie porównuje goz innymi uczniami.
  11. Nauczyciel stosuje wszystkie dostępne sposoby oceniania wspomagającego tj. obserwuje ucznia i jego pracę, rozmawia z nim, pisze recenzje prac i motywuje do dalszych wysiłków.
  12. Główną formą sprawdzania umiejętności i osiągnięć uczniów są testy sprawdzające, o których poinformowani zostaną rodzice ucznia na indywidualnych spotkaniach z nauczycielami (przynajmniej raz na dwa miesiące).
  13. Nauczyciel nauczania zintegrowanego zamiast oceniać, obserwuje ucznia i jego rozwój. Gromadzi swoje obserwacje, prowadzi karty obserwacji własnych. Zbiera również karty pracy ucznia, jego prace plastyczne itp. Na tej podstawie na koniec semestru dokonuje oceny opisowej ucznia, która powinna mieć charakter informacyjny, diagnostyczny i motywacyjny.
  14. Karta obserwacji oraz informacje o uczniach powinny pochodzić z różnychźródeł, powinny brać pod uwagę:

A - kompetencje kluczowe
- planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się
- skuteczne komunikowanie się w różnych sytuacjach
- efektywne współdziałanie w zespole
- rozwiązywanie problemów w twórczy sposób
B – czynności wykonywane przy rozwiązywaniu problemów :
- rozumienie zadania
- doprowadzenie rozwiązania do końca
- powiązanie różnych faktów i wiadomości oraz zastosowanie ich w nowej , nieznanej sytuacji
- wyciąganie wniosków
C – obszary aktywności ucznia :
- stosunek do przedmiotu
- wyobraźnia i intuicja
- umiejętność organizacji pracy
- rozwiązywanie zadań o charakterze otwartym
- stosowanie zdobytej wiedzy
- komunikowanie, interpretacja, poszukiwanie informacji, stawianie hipotez, uogólnianie, uzasadnianie

15 . Przyjmuje się następującą skalę osiągnięć :
A – znakomicie
B – zadawalająco
C – popracuj jeszcze

Gotelp, 26.01.2000

ANEKS DO REGULAMINU OCENIANIA W KLASACH I – III

1. Bieżącego oceniania w klasach I – III dokonuje się w oparciu o oceny literowe A, B, C, bez zapisu w dzienniku lekcyjnym.
2. W karcie osiągnięć szkolnych ucznia odnotowuje się szczegółowe osiągnięcia ucznia symbolami A, B, C, bez akcentowania osiągnięć znakiem + ( plus ).