Gmina Czersk

KOMPETENCJE BURMISTRZA CZERSKA

 

  1. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
    1. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
    2. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
    3. zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne i pracowników Urzędu,
    4. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi,
    5. udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza, pracownikom Urzędu lub kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    6. przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym oraz innych oświadczeń i informacji wymaganych odrębnymi przepisami od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnymi osobami prawnymi oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
    7. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa.
       
  2. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje sprawy z zakresu:
    1. kontroli zarządczej,
    2. audytu wewnętrznego,
    3. polityki kadrowej,
    4. obrony cywilnej, spraw wojskowych i zarządzania kryzysowego,
    5. ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych,
    6. bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej,
    7. działalności gospodarczej,
    8. stanu cywilnego,
    9. rolnictwa i leśnictwa,
    10. ochrony środowiska,
    11. gospodarki nieruchomościami,
    12. realizacji inwestycji gminnych,
    13. planowania przestrzennego,
    14. dróg gminnych,
    15. gospodarki komunalnej,
    16. transportu i komunikacji,
    17. opieki nad miejscami pamięci narodowej i cmentarzami wojennymi,
    18. gospodarki odpadami,
    19. zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
    20. pomocy prawnej wykonywanej przez radcę prawnego.
       
  3. Wykonując swoje zadania Burmistrz:
    1. sprawuje nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Infrastruktury, Wydziałem Planowania i Gospodarki, Wydziałem Bezpieczeństwa i Środowiska, Urzędem Stanu Cywilnego, Samodzielnym stanowiskiem ds. audytu wewnętrznego Samodzielnym stanowiskiem ds. ochrony danych oraz radcą prawnym zatrudnionym w Urzędzie,
    2. nadzoruje  jednostki organizacyjne Gminy działające w zakresie, o którym mowa w ust. 2.
       
  4. Niezależnie od kompetencji określonych w ust. 3, Burmistrz sprawuje zwierzchni nadzór nad działalnością wszystkich komórek organizacyjnych oraz nad działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.