Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Czersk

KOMPETENCJE BURMISTRZA CZERSKA

  1. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
    1)  wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
    2) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
    3) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne i pracowników Urzędu,
    4) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi,
    5) udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza, pracownikom Urzędu lub kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    6) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym oraz innych oświadczeń i informacji wymaganych odrębnymi przepisami od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnymi osobami prawnymi oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
    7) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa.
  2. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje sprawy z zakresu:
    1) kontroli zarządczej,
    2) audytu wewnętrznego,
    3) polityki kadrowej,
    4) obrony cywilnej, spraw wojskowych i zarządzania kryzysowego,
    5) ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych,
    6) bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej,
    7) działalności gospodarczej,
    8) stanu cywilnego,
    9) rolnictwa i leśnictwa,
    10) ochrony środowiska,
    11) gospodarki nieruchomościami,
    12) realizacji inwestycji gminnych,
    13) planowania przestrzennego,
    14) dróg gminnych,
    15) gospodarki komunalnej,
    16) transportu i komunikacji,
    17) opieki nad miejscami pamięci narodowej i cmentarzami wojennymi,
    18) gospodarki odpadami,
    19) zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
    20) pomocy prawnej wykonywanej przez radcę prawnego.
  3. Wykonując swoje zadania Burmistrz:
    1) sprawuje nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Infrastruktury, Wydziałem Planowania i Gospodarki, Wydziałem Bezpieczeństwa i Środowiska, Urzędem Stanu Cywilnego, Samodzielnym stanowiskiem ds. audytu wewnętrznego Samodzielnym stanowiskiem ds. ochrony danych oraz radcą prawnym zatrudnionym w Urzędzie,
    2) nadzoruje  jednostki organizacyjne Gminy działające w zakresie, o którym mowa w ust. 2.
  4. Niezależnie od kompetencji określonych w ust. 3, Burmistrz sprawuje zwierzchni nadzór nad działalnością wszystkich komórek organizacyjnych oraz nad działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.

Wersja do druku Wersja do druku

Liczba odsłon:3018
Treść wprowadził(a): Damrat Małgorzata, 2019-03-08 21:29:03
Treść wytworzył(a): [brak danych], 1970-01-01 01:00:00
Poprzednia wersja dokumentu z dnia: 2018-11-19 15:23:04