KOMPETENCJE BURMISTRZA CZERSKA
- Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne i pracowników Urzędu,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi,
- udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza, pracownikom Urzędu lub kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym oraz innych oświadczeń i informacji wymaganych odrębnymi przepisami od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnymi osobami prawnymi oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa.
- Burmistrz bezpośrednio nadzoruje sprawy z zakresu:
- kontroli zarządczej,
- audytu wewnętrznego,
- polityki kadrowej,
- obrony cywilnej, spraw wojskowych i zarządzania kryzysowego,
- ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych,
- bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej,
- działalności gospodarczej,
- stanu cywilnego,
- rolnictwa i leśnictwa,
- ochrony środowiska,
- gospodarki nieruchomościami,
- realizacji inwestycji gminnych,
- planowania przestrzennego,
- dróg gminnych,
- gospodarki komunalnej,
- transportu i komunikacji,
- opieki nad miejscami pamięci narodowej i cmentarzami wojennymi,
- gospodarki odpadami,
- zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
- pomocy prawnej wykonywanej przez radcę prawnego.
- Wykonując swoje zadania Burmistrz:
- sprawuje nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Infrastruktury, Wydziałem Planowania i Gospodarki, Wydziałem Bezpieczeństwa i Środowiska, Urzędem Stanu Cywilnego, Samodzielnym stanowiskiem ds. audytu wewnętrznego Samodzielnym stanowiskiem ds. ochrony danych oraz radcą prawnym zatrudnionym w Urzędzie,
- nadzoruje jednostki organizacyjne Gminy działające w zakresie, o którym mowa w ust. 2.
- Niezależnie od kompetencji określonych w ust. 3, Burmistrz sprawuje zwierzchni nadzór nad działalnością wszystkich komórek organizacyjnych oraz nad działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.