Do zadań Biura Kontroli należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem, organizowaniem, prowadzeniem i koordynowaniem działalności kontrolnej w Urzędzie, gminnych jednostkach organizacyjnych oraz innych podmiotach, które wydatkują środki publiczne budżetu gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie całości spraw związanych z kontrolą:
a) opracowywanie planów kontroli,
b) przygotowywanie upoważnień do kontroli,
c) przeprowadzanie kontroli,
d) sporządzanie protokołów z kontroli i sprawozdań,
e) gromadzenie dokumentacji z kontroli,
f) organizowanie narad i zebrań pokontrolnych,
g) przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych.
2) prowadzenie książki kontroli Urzędu,
3) gromadzenie protokołów kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez organy zewnętrzne,
4) organizowanie i protokołowanie narad pokontrolnych,
5) dokonywanie analiz wyników kontroli i przedstawianie wniosków oraz informacji Burmistrzowi,
6) współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej w zakresie kontroli przeprowadzanych w Urzędzie.